A Fidelity International évente közzétett globális elemzői felmérése csaknem 15 ezer vállalati kapcsolatfelvétel eredményét foglalja össze. A karbonsemlegességi előrejelzések a cégek jelenlegi tervein alapulnak, az előírások szigorodása miatt idővel felfelé módosulhatnak – olvasható a vállalat MTI-vel megosztott közleményében.
A befektetési szolgáltató elemzői felmérése szerint az európai vállalatok járnak legelöl a kibocsátás csökkentésében, 2030-ra 30 százalékuk érheti el a karbonsemlegességet. Ezzel az előrejelzéssel összhangban vannak a nagyvállalatok idén közzétett zöld stratégiái is, a MOL például az elkövetkezendő öt évben 1 milliárd dollárt tervez befektetni fenntartható projektekbe, de a BP is megújult és zéró emisszióra törekszik, a Shell pedig a karbonsemlegesség mellett az elektromobilitásra is fókuszál. Az ALTEO Csoportnál szintén kulcskérdés lett a fenntarthatóság, az ENI pedig Európa egyik legnagyobb zöld kiskereskedelmi hálózata akar lenni. Ezek a cégek ugyan mind csak 2050-re ígérték a teljes karbonsemlegességüket, mégis már most látszik, hogy az éghajlatváltozást nem csak a társadalom, hanem az üzleti élet is az egyik legnagyobb veszélynek tartja.
A Fidelity International felmérése szerint a fenntarthatóság kérdése a világ minden részén egyre inkább égetőbb kérdéssé válik, mégis a Távol-Kelet kissé lemaradt ezen a téren, ott csupán 23 százalék lehet a karbonsemleges vállalatok aránya 10 éven belül, Kínában és Japánban pedig még alacsonyabb ez a szám. Észak-Amerikában 20 százalék körül lehet az arány, míg Dél-Amerikában 10 százalék alatt maradhat. A hosszabb távú becslésekből ugyanakkor az is kiderül, hogy 2050-re a világ minden részén átlépheti az 50 százalékot, Európában a 70 százalékot is a karbonsemleges vállalatok aránya.