Az EU tervezetet készít arra, hogy az autók 2035 után is használhassanak e-üzemanyagokat

Tavaly szavazták meg az európai döntéshozók azt a tervet, amely a belsőégésű új autók értékesítését tiltja be 2035-től. A szabályozás megszületése után azonban többen kritizálták a döntést, erre válaszul most az Európai Bizottság új tervel állt elő. A tervezettel olyan új autókategóriát hoznának létre, amely belsőégésű motorokkal szerelt autók értékesítését megtartaná, azonban csak olyan üzemanyagot használhatnak ezekben a járművekben, amelyek szén-dioxid mentes e-üzemanyagok.

Az Európai Bizottság által kidolgozott terv szerint az Európai Unióban új járműkategóriát lehetne létrehozni kifejezetten a kizárólag szén-dioxid-semleges üzemanyaggal működő autók számára.

 

A belső égésű motor új életet kaphat az öreg kontinensen, miután az Európai Bizottság kidolgozott egy tervet, amely 2035 után engedélyezheti az e-üzemanyaggal működő járművek értékesítését – írja a Carscoops.

Az Európai Unió előrehaladt azzal a tervvel, hogy 2035-től betiltja az új, belső égésű motorral hajtott járművek értékesítését, megnyitva az utat a tisztán elektromos jövő előtt. Az uniós országok és az Európai Parlament több hónapos tárgyalássorozat után tavaly állapodtak meg a törvényről, de ebben a hónapban a német közlekedési minisztérium az utolsó pillanatban kifogást emelt ellene.

Németország azt követelte, hogy az Európai Unió tegye lehetővé, hogy 2035 után legális legyen a kizárólag e-üzemanyaggal működő új autók értékesítése.

 

Új járműkategória lehet a megoldás

Az Európai Bizottság által kidolgozott terv szerint az Európai Unióban új járműkategóriát lehetne létrehozni kifejezetten a kizárólag szén-dioxid-semleges üzemanyaggal működő autók számára. A Reuters által ismertetett terv hozzáteszi, hogy a járműveknek valamilyen „üzemanyag-feltöltést ösztönző rendszert” kellene használniuk, amely képes lenne meghatározni a felhasznált üzemanyag típusát, és megakadályozná a jármű működését, ha nem e-üzemanyaggal tankolnák.

Az Európai Bizottság ragaszkodik ehhez az üzemanyag-feltöltést ösztönző rendszerhez, ami Németország számára problémás, mivel ez arra kényszerítheti az autógyártókat, hogy teljesen új motorokat fejlesszenek ki. Források szerint Volker Wissing német közlekedési miniszter szeretné, ha az Európai Bizottság tervén javításokat eszközölnének. Az érintett felek még az e heti EU-csúcstalálkozó előtt megállapodásra juthatnak.

Olaszország szintén ellenezte az EU terveit. A Porsche és a Ferrari azon autógyártók közé tartozik, amelyek abban reménykednek, hogy a belső égésű motorok 2035 után is virágozhatnak, mivel mindkét márka szintetikus üzemanyagokba fektet be.

 

Címlapkép: Freepik

Cikk forrása

iratkozzon fel hírlevelünkre!

Csatlakozzon hírlevelünkhöz, és maradjon naprakész a zöld energiaforrások és fenntartható energia beszerzés legfrissebb híreivel! Fedezze fel velünk a jövő energia megoldásait, és legyen részese a zöld átmenet izgalmas fejleményeinek. Iratkozzon fel most, hogy elsőként értesüljön a legújabb innovációkról és lehetőségekről!